tisdag 26 maj 2009

Gnäll i vardagen



Kommer hem efter en arbetsdag 7.30-18.00. Riktigt trött, typ saltvatten i munnen och grus i ögonen. Tackade GUD att jag inte kört av vägen, omvägen runt svärmor för att hämta en symaskin och sedan runt förstfödda för att lämna av den.
Ska vi gå ut på en långpromenad frågar mannen med utvilad hurtighet(han har varit hemma hela dagen och blir lätt uttråkad)Jag orkade inte ens svara. Glad att jag tog mig till soffan.

Ibland blir det bara för mycket! Ljudkänsligheten kommer och går. Ibland blir det väldigt påtaglig. Ibland kan jag inte tänka om det är ljud omkring mig. Mannen satt och zappa på musik kanaler på datorn i samma rum som jag skulle försöka dikta ihop ett grattis till syskonsonen. Det går väldigt många dansbands låtar på de olika kanalerna. Den musiken gör extra ont i huvudet. Öronen liksom krullar ihop sig.
AHHRHH!!!! Stäng av!
Varför gick han inte på den där promenaden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar