fredag 4 september 2009

Jobbigt att vänta.


Mannen skulle operera en fistel (se bilden)
Detta skulle han göra i onsdags.
Han åkte upp till Sahlgrenska, blev inlagd och väntade.
Det blev ingen operation.
Han tog nattpermis och åkte hem.
Tillbaka på torsdag för en ny väntan.
Väntar på att en läkare ska kunna klämma in honom mellan....?
Ingen operation, inte träffa läkaren, nervigt.
Han avskyr verkligen sjukhus. En stor psykisk påfrestning att inte veta vem eller när det ska skäras i kroppen.
Sköterskan lovade att det skulle bli operation idag.
-Hur går det då med min dialys?
-Då få vi dialysa dig på fm.
-Men hur vet ni att en läkare har tid på em?
-????

Nu är det faktiskt väldigt synd om honom.
Jag brukar vara ganska hård mot honom bara för att han inte ska hamna i "jag är så sjuk träsket" och inte få någon livskvalitet alls. Men nu börjar till och med jag mjäka.

4 kommentarer:

  1. Till och med du?? Då är det illa

    SvaraRadera
  2. trodde att han var rutinerad o cool.
    speciellt när han hänger så mycket på sjukhuset.hoppas det blev av nu!

    SvaraRadera
  3. Rutinerad och cool, en man när det gäller sjukvården? Icke! den mannen finns inte.
    Jag klive också i och ur träsket varannan dag ungefär. Just nu ömkar även jag.

    SvaraRadera