tisdag 13 oktober 2009

Arg lapp i tvättstugan

Fick en arg lapp i tvättstugan :)
Jag tycker att så'nt är roligt.

Jag hade tid 19.00-22.00
Kom ner 18.00 och fann en maskin tom och en maskin med kläder som dock var klar.
Torkskåp och tumlare igång.
Ingen tvätt som väntade.

Så jag slänger i min tvätt i den tomma maskinen och knallar hem.

När jag kommer ner ligger den arga/tykna lappen på maskinen.
Det här precis vad jag gillar. Folks otroliga dåliga tillkortakommanden.
Min humor.
Jag tar lappen och går upp och ringer på hos den arga tvättaren, men ingen svarar.
Då tar jag och skriver en snäll...jättesnäll lapp tillbaka. En liten lapp om hur jag ber om ursäkt och smyger in lite dela med sig mellan raderna.
Fan! Jag är grym på det här.
Slänger in lappen i brevlådan.
För jag är inte så simpel att jag lägger den i tvättstugan för allmän beskådning, inte jag inte.

Vad händer?

Jo, när jag kommer ner nästa gång är "tvättids ägaren" där.
Jag hejar glatt och frågar om han fick mitt meddelande.
Ja, oj, det fick han, sa han med lite svagt rosa kinder. Kanske berodde på att han stod med huvudet inne i torkskåpet och plockade.
När han var klar hade han flyttat om min tvätt så att jag skulle kunna hänga in min på ena halvan.

Jag borde bli fredsmäklare.

4 kommentarer:

  1. Visst är det roligare att le än att skälla?

    SvaraRadera
  2. det låter lite som specialpedagogik, man går bakvägen liksom

    SvaraRadera
  3. fast du hade tagit hans tid...han kanske var uppe och hämtade mer tvätt...han hade ju kunnat hinna köra en snabbtvätt.
    då hade jag också blivit galen.

    SvaraRadera