lördag 3 oktober 2009

Ullared FY FAN!

När vi kom till Ullared så var det kö.
Nu menar jag inte en lång kö.
Jag menar en jävla lång, extremt fucking lång KÖ!!!!
Den gick i labyrintform.
Jag ville åka hem igen, men äldsta hade inte tid att åka ner någon annan dag, så vi ställde oss, som snälla idioter i kön.
Det duggregnade hela tiden.
Det var en så'n där katastrof situation där alla börjar prata med varandra.
Ringde koftan och hon gick ut och kollade köbarometern...1tim.....i regn.....
Det började spöregna strax innan vi var framme vid ingången.
När vi äntligen kom in var min första tanke....var är handdukarna.
Jag var dyngvåt och håret hängde i stripor och droppade.
Fick hänga av mig jackan över kundvagnen...(vi hade i alla fall tur som fått kundvagn, dom som stod bakom oss fick ingen, dom var slut!!)
Tröjan var oxå genomvåt, men den kunde jag inte hänga av mig.
Hade varit snyggt att gå omkring i bara BH.
Som tur är så är äldsta shoppingproffs och har varit på detta förhatliga ställe många gånger så jag bara lallade efter henne.
Jag hade varit duktig och skrivit en shoppinglista som jag visade henne, sen lotsade hon mig genom hela varuhuset.
När jag varit borta från kundvagnen och rotat i några klädställningar fick jag en smärre shock när jag kom tillbaka.
Min jacka var borta!
Ok, ingen fara med jackan, men bilnyckeln låg i fickan.
Fatta paniken.
Det stod still i skallen på mig.
Jag kunde inte tänka.
Helt blåst!
Efter mycket spring hit och dit och snack med personal, var det tillslut någon som hittat den och lämnad in den.
Vilken lycka!
Trodde aldrig att jag skulle bli så glad av att se den gamla parkasen igen.
Sedan fortsatte vi med att ursäkta oss fram mellan hyllorna, bli nerkörda av kundvagnar tills det var dags att ställa sig i kö igen, men nu för att ta oss ut ur butiken.
4000kr fattigare och en erfarenhet rikare körde vi hem till Göteborg igen.

Det fick bli en god drink som belöning när jag kom hem.
Nästa gång, om det blir någon mer gång alltså, ska jag kolla köbarometern INNAN jag åker ner.

7 kommentarer:

  1. Men visst är det roligt med alla fynd man gör där?! Har aldrig varit där när det varit sådan otrolig kö. Vi har alltid kunna promenera rakt in och jag är där 1-2ggr/år.

    Va köpte du för kul?

    SvaraRadera
  2. *ler* och är glad att jag inte var med

    SvaraRadera
  3. Men VARFÖR?
    Min syster bor i Gborg o hon älskar att åka dit o handla. Hon tipsade om att åka före lön/barnbidrag o till 14tiden när alla bussar åker hem.

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit där men många är ju lyriska över Ullared. Ibland kan det dock vara värt att betala några kronor extra för att slippa det du var med om.

    SvaraRadera
  5. Soul:Lite underkläder, julklappar, Lapväska, plånbok, kläder till Emo.
    Koftan: Verkligen amatör trots att jag kände mig lite proffsig med min inköpslista.
    Madlar: Varför?...För att jag är en idiot och så ställer jag upp för äldsta.
    Annica: Absolut helt rätt :)

    SvaraRadera