torsdag 14 januari 2010

Och inte fick jag försova mig i lugn och ro.

Morsan Mia ringde och väckte mig 7.45. Då skulle jag varit på jobbet för en kvart sedan.
Helt snurrig i huvudet visste jag inte hur jag skulle hinna.

I går när jag gick och la mig var tanken att jag skulle hinna fixa frukost och lunch på morgonen.
Jo, tjena mittbena. Alla ni som går på GI vet ju hur fort det går.
Och nu gick det inte alls.

Jag fick slänga i mig en Naturdiet samtidigt som jag borstade håret och tog på mig kläderna (gårdagens, för några nya hann jag inte rota fram)
Att borsta tänderna och knyta skorna samtidigt går inte, jag försökte men fick ge mig.
Sen rusade jag ner till garaget och körde iväg.

Motorvägen gick bra, få bilar.
Men resten av vägen........en del tror att det är halt ute bara för att det är minusgrader.
DET ÄR DET INTE!!
Man behöver inte ligga i 20-30 när det är 50.
och speciellt inte när jag är sen till jobbet.
För då blir jag lite stressad, sorry Annica
Men jag tog ett djupt andetag satte tuggumit i halsen. Hostade upp det igen och kröp till jobbet och lyssnade på radioprataren som bröt hysteriskt mycket på engelska och såg Hipp Hipp framför mig.
Alltså var jag pigg och glad när jag kom till jobbet.
Tack Anders och Johan!.....och morsan.

5 kommentarer:

  1. Usch, vilken hemsk morgon, hoppas resten av dagen blir betydligt bättre.

    SvaraRadera
  2. Man kan gå sönder av sådana morgnar, jag lovar.
    Men du kom ju fram och på gott humör och det beror nog rätt mycket på dig själv :D

    SvaraRadera
  3. Värsta som finns det där med försovningar. Krävs ett jäkla meck för att komma ikapp tiden som fattas. Fast du verkar klarat dig relativt bra!

    SvaraRadera
  4. tänk vad fort man kan jobba under stress..

    SvaraRadera
  5. Hemskt att försova sej men man kan ju roa andra med att berätta om det i bloggen!!! Jag skrattade iaf........ hoppas det var OK..... =O)

    SvaraRadera