onsdag 3 februari 2010

En gång mamma alltid mamma

Hej!
Glömde av att blogga igår.
Jag fastnar alltid med att läsa och kommentera alla bloggar
sen tröttnar jag på att skriva.

Mellan och Emo åkte till Berlin i går.
Dom skulle höra av sig när dom landat, vilket dom skulle göra 21.10.
När klockan var 23 hade jag fortfarande inte hört något.
Eftersom jag inte vill vara en hönsmamma ringde jag inte själv utan
intalade mig att allt var lugnt men att dom kanske inte hade tid.
Det tar ju ett tag att ta sig på buss och in till stan från flygplatsen.

I morse när jag vaknade kollade jag mobilen, men inga sms.
Gick upp och kollade igenom GP.
Inga störtade Ryanair plan.
Dom kanske var kvar i skavsta. Landvetter hade ju ställt in flygturer pga vädret,
och det snöar ju i Stockholm oxå.
Ville inte ringa nu heller ifall dom sov. Klockan var ju trots allt bara 6.00.
Hade läst om att polisen hade gripit en man som gick och filmade Ryanairs säkerhet
i Norrköping.

Fattar ni hur jävla trött jag blir på mig själv?

När klockan var 9.30 kunde jag inte hålla mig utan ringde.
Dom låg och sov.
Dom hade inte kunnat landa i Berlin utan fått åka till en annan flygplats och där fick dom inte heller landa, så dom fick åka tillbaka till Berlin och jag fattade inte hälften av vad som hänt, men det hade varit både sjuksköterskor, läkare och poliser som hade gått ombord på planet och dirigerat ut passagerare i ordningen: sjuka, föräldrar med sina barn, ensamresande med bagage och dom som bara hade handbagage fick inte lämna planet.

Jag nöjde mig med att Mellan och Emo hade fötterna på jorden, resten kunde dom berätta när dom kommer hem.

8 kommentarer:

  1. Vilket äventyr i snöovädret! De kommer säkert att ha det jättebra.....trots att du inte är där o styr upp det :D

    SvaraRadera
  2. Man är ju inte mer än mamma. Skönt att dom har fast mark under fötterna :)

    SvaraRadera
  3. Nämen? Vad var det då som hade hänt? När de dirigerats ut? Skänt att de var välbehållna iaf!!

    SvaraRadera
  4. Fast det där låter ju dramatiskt! Varför skulle alla de människorna ombord?
    Men skitsamma, de dina är ju ok.

    SvaraRadera
  5. Dom gick säkert på fel plan, låter ju lite befängt. Jag menar det var väl varken vattenbrist eller matbrist där uppe i luften. Det blev ett extra äventyr iallafall.
    Typiskt kidsen, samma med min, oj jag glömde: Fniss

    SvaraRadera
  6. Jag bävar för den dag jag måste släppa iväg mina små fåglar...

    SvaraRadera
  7. Hur kunde dom ha fötterna på jorden om dom låg och sov? ;D

    SvaraRadera