söndag 26 september 2010

Söndagspyssel.

Har packat ihop min lilla stuga inför vintern.
Ja, inte stugan men plockat hem alla grejer som inte ska stå och fresta
folk som gör vinterturnéer i sommarstuge områden.
Burit in utemöbler och stängt av el och vatten.
Jag längtar redan tillbaka.
Hoppas att den här vintern går fort.

Annars var jag ute och plockade taggsvamp på fm.
Så nu har jag duktigt ont i mitt knä.
Jag älskar att gå i skogen men jag får alltid betala dyrt efteråt
i smärta.
Gula kantareller brukar jag plocka hos den lokala grönsakshandlaren.
Det gör mindre ont.

5 kommentarer:

  1. Du kan väl åka ut och sitta på stjärtlapp med en termos!

    SvaraRadera
  2. Ja,det får nog bli något sådant.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du kommer sakna stugan. Säger som du - hoppas vintern går fort förbi. :-)

    SvaraRadera
  4. Vi skulle behöva vinterbona vårt lilla torp också. Men det blir nog så att maken får åka ner själv en helg och fixa. Nu är det så kallt där.

    SvaraRadera