tisdag 8 september 2009

Förresten!

Ni som ännu inte har läst Morsan Mia kan ju gå in på hennes blogg och göra det. Och när ni läst färdigt kan ni ju rösta på mig:)

Jag speedad.


Kaffe + panodil till frukost,fika,lunch och mellanmål.
Jag orkade med dagen. Var till och med piggare än vanligt.
Kände mig speedad hela dagen.
Fast magen svullnade som en graviditet i 8:e månaden.
Det fick bli en långpromenad när jag kom hem.
Nu är magen något mindre:)

Skallebank!


Vaknade med världens huvudvärk.
Jag hoppas att kaffe och panodil till frukost hjälper.
Vi har ont om folk på jobbet såjag hoppas att jag kan orka in.

måndag 7 september 2009

Pust!


Det här var jobbigt.
Känner mig som en 100åring när jag ska försöka fixa lite vid datorn.
Fick ett mail från Egonias mamma hon kan inte kommentera mina inlägg *snyft* för hon är både rolig och intelligent:)
Men nu ska jag göra som en av hennes hängare sa, och jag FATTAR inte hur jag ska göra det. HJÄLP! Var godkänner jag funktionen där alla kan kommentera om de väljer namn/url?

söndag 6 september 2009

I dag

.........ångrar mig. Orkar inte blogga.

Idag blir det Kina/Japan/Stockholmsbesök


Idag har jag varit så här duktig.
Skuttade upp ur sängen............ok..10.30, men i alla fall.
Fixade en smörgåstårta som vi ska mumsa på....skit i GI, när vännerna jag träffade i Japan kommer på besök.
Det blir inte ofta vi ses men det är kul att vi fortfarande har kontakt.
I Yokohama bodde vi grannar och det var hon med sitt kinesiska (förlåt) Taiwanesiska ursprung som lärde mig att älska te i små koppar. Vi gick till Chinatown och drack te på riktiga tehus. Varför kan inte kineserna öppna sådana här i Sverige istället för alla dessa kinarestauranger som lagar försvenskad kinamat som smakar långt ifrån den mat som serveras i asien.

lördag 5 september 2009

Jag gör så gott jag kan.


Mannen kom hem idag med order om att ta det lugnt, så jag hängde på.