torsdag 22 oktober 2009

En (nästan) helt vanlig torsdag.


Tänkte att det var bäst att jag satte i mig en låda Raffaello.

Själv.

Yea! I´m duktig.

Mannen ligger på Sahlgrenska och våndas.
Jag har varit hos tandläkaren och haft det jobbigt.

Det är ju i alla fall liiite synd om mig.

Fast inte länge till.
Snart sitter jag på Ruby´s och garvar :)

I dag håller jag tummarna och får därför inte mycket gjort på jobbet.

Mannen blev inlagd på Sahlgrenska i går.
Något fel på lungorna.
Det har han haft i 1 1/2 mån nu men ignorerats på sjukan.
Han åker upp till sjukan 3ggr i veckan för dialys och efter första lungröntgen som visade en fläck på lungan har inget hänt.
Han är för sjuk för att orka tjata.

Jag har helt plötsligt förvandlats till hans morsa istället för fru.
Jag har inte ringt upp läkarna, men hotat med det om han inte begär en röntgen till för hostan lät inte bra.
Och igår röntgades han för andra gången och då trodde dom först att det var vatten i lungorna för att 30min senare konstatera att det inte var vatten i lungorna utan att han behövde läggas in för en grundlig undersökning.

Det dröjde inte länge förrän han ringde och bad mig komma och hämta honom.
Han ÄR allergisk mot sjukhus och hatar att sova över där.

Nu har han åkt iväg till Sahlgrenska igen.
Dom är väl vana vid att han sticker hem på nätterna.
I kväll skulle han dock vara duktig och sova över.
Han har packat väskan och tagit med datorn.

När jag kommer hem ikväll efter Betnérs uppträdande (som han tyvärr missar) kommer han med all sannolikhet att vara hemma. Ligga i sängen och snarkar som vanligt.

onsdag 21 oktober 2009

Banta eller inte banta.....





Lästa Sus blogginlägg idag. Tänkte bara lägga till en bild eller två till det inlägget.

tisdag 20 oktober 2009

Ibland är man pigg

Idag blir det sykurs.
Jag har sytt en kjol, en cozy, klippt till en tunika som jag ska börja sy på idag.
Åhhh! Vad jag är kreativ.

I går när jag kom hem från jobbet var jag inte trött!!! Utan jag kunde börja sy med en gång. Hjärnan kändes inte som ett utsketet äpple utan den funkade.
Så det blev en kjol till, en i jeansmodell.

Jag köpte mig ett rutigt tyg i grått och svart.
Jag har alltid önskat mig ett par rutiga byxor, men känner mig lite för gammal för det, eller kanske för fet,eller...jag vet inte.
Nu köpte jag ett tyg i alla fall och ska sy ett par byxor med hög midja av det.
Får se om jag vågar dra på mig dem när de är färdiga.

måndag 19 oktober 2009

Om absolut ingenting.

God morgon!
Nu har jag suttit och läst bloggar så länge att jag inte hinner skriva.
Men vad finns det att skriva om?

En helt vanlig måndag där man som vanligt konstaterar att helgen är på tok för kort.
Jag har inte ens tittat ut genom fönstret så jag vet inte om det är frost eller blid ute.

Nä nu måste jag lätta från stolen och ge mig av.........

söndag 18 oktober 2009

Snurrskalle.

Det blev ingen overlock.
Det blev ingenting.
Inte ens en symässa.
Den är NÄSTA helg.

Jag är inte impulsstyrd.

Idag blir det symässan med äldsta dottern.

Jag ska inte köpa en overlock!
Jag ska INTE köpa en overlock!
Jag SKA inte köpa en overlock!
Jag ska inte KÖPA en overlock!Bara titta.

Jag tror att jag har fatta det nu.