Måste jag vaccinera mig?
Är det klokt att avstå?
Eftersom vi inte vet alla biverkningar på vaccinet, är man då galen om man testar?
Äventyrar jag min mans hälsa om JAG inte vaccinerar mig?
Vad händer om 10 år med alla som sprutat in detta okända i kroppen?
Är det rysk roulette vi sysslar med.
Vem tjänar mest på den här hysterin?
söndag 25 oktober 2009
Orkar inte hitta på en rubrik på den här helgen.
Kom iväg tidigt till symässan idag. (ni gissar varför)
Fick köpt lite goa tyger till 2 långärm T-shirts, en klänning och en kjol.
Nu ska jag bara ha tid att sy dem oxå.
Mannen är hemma från sjukan och ska åka in i morgon då läkarna ska fortsätta sitt detektivarbete.
Han var dock lite pigg igår så vi gick ner till Tidbloms och var lite sociala.
I dag höll han dock på att hosta lungorna ur sig när han skulle duka av bordet.(på riktigt alltså)
Jag fattar inte hur det kan växla så.
Yngsta dotter har varit hemma hos oss och pluggat.
Hon får inget gjort hemma hos sig själv.
Det räcker väl att hon hör min röst för att hon ska skärpa till sig.
Är det bra eller dåligt?
Fick köpt lite goa tyger till 2 långärm T-shirts, en klänning och en kjol.
Nu ska jag bara ha tid att sy dem oxå.
Mannen är hemma från sjukan och ska åka in i morgon då läkarna ska fortsätta sitt detektivarbete.
Han var dock lite pigg igår så vi gick ner till Tidbloms och var lite sociala.
I dag höll han dock på att hosta lungorna ur sig när han skulle duka av bordet.(på riktigt alltså)
Jag fattar inte hur det kan växla så.
Yngsta dotter har varit hemma hos oss och pluggat.
Hon får inget gjort hemma hos sig själv.
Det räcker väl att hon hör min röst för att hon ska skärpa till sig.
Är det bra eller dåligt?
lördag 24 oktober 2009
Chaufför på rymmen.
Kanske skulle berätta att min man som är på rymmen från Sahlgrenska kom och hämtade mig hos vänner en bit bort,
och det med ett leende på läpparna.
Han var väl nöjd över att det var jag som var berusad och inte han :)
Han trodde att han hade helgen på sig, men har kommenderats in i morgon bitti igen.
Måtte dom hitta felet snart.
Jag lider med honom.
och det med ett leende på läpparna.
Han var väl nöjd över att det var jag som var berusad och inte han :)
Han trodde att han hade helgen på sig, men har kommenderats in i morgon bitti igen.
Måtte dom hitta felet snart.
Jag lider med honom.
fredag 23 oktober 2009
ibland skiter jag i att det blir fel.
Jag har lagt i mina steg på tappa.se.
Det blev lite fel.
Stegräknaren lästes av på fel håll...hi..hi.
så, 85651 registrerades istället för 18958.
Ska jag skylla på att jag varit på after work?
Och inte kan jag rätta till det.
synd.
Det blev lite fel.
Stegräknaren lästes av på fel håll...hi..hi.
så, 85651 registrerades istället för 18958.
Ska jag skylla på att jag varit på after work?
Och inte kan jag rätta till det.
synd.
torsdag 22 oktober 2009
En (nästan) helt vanlig torsdag.
I dag håller jag tummarna och får därför inte mycket gjort på jobbet.
Mannen blev inlagd på Sahlgrenska i går.
Något fel på lungorna.
Det har han haft i 1 1/2 mån nu men ignorerats på sjukan.
Han åker upp till sjukan 3ggr i veckan för dialys och efter första lungröntgen som visade en fläck på lungan har inget hänt.
Han är för sjuk för att orka tjata.
Jag har helt plötsligt förvandlats till hans morsa istället för fru.
Jag har inte ringt upp läkarna, men hotat med det om han inte begär en röntgen till för hostan lät inte bra.
Och igår röntgades han för andra gången och då trodde dom först att det var vatten i lungorna för att 30min senare konstatera att det inte var vatten i lungorna utan att han behövde läggas in för en grundlig undersökning.
Det dröjde inte länge förrän han ringde och bad mig komma och hämta honom.
Han ÄR allergisk mot sjukhus och hatar att sova över där.
Nu har han åkt iväg till Sahlgrenska igen.
Dom är väl vana vid att han sticker hem på nätterna.
I kväll skulle han dock vara duktig och sova över.
Han har packat väskan och tagit med datorn.
När jag kommer hem ikväll efter Betnérs uppträdande (som han tyvärr missar) kommer han med all sannolikhet att vara hemma. Ligga i sängen och snarkar som vanligt.
Något fel på lungorna.
Det har han haft i 1 1/2 mån nu men ignorerats på sjukan.
Han åker upp till sjukan 3ggr i veckan för dialys och efter första lungröntgen som visade en fläck på lungan har inget hänt.
Han är för sjuk för att orka tjata.
Jag har helt plötsligt förvandlats till hans morsa istället för fru.
Jag har inte ringt upp läkarna, men hotat med det om han inte begär en röntgen till för hostan lät inte bra.
Och igår röntgades han för andra gången och då trodde dom först att det var vatten i lungorna för att 30min senare konstatera att det inte var vatten i lungorna utan att han behövde läggas in för en grundlig undersökning.
Det dröjde inte länge förrän han ringde och bad mig komma och hämta honom.
Han ÄR allergisk mot sjukhus och hatar att sova över där.
Nu har han åkt iväg till Sahlgrenska igen.
Dom är väl vana vid att han sticker hem på nätterna.
I kväll skulle han dock vara duktig och sova över.
Han har packat väskan och tagit med datorn.
När jag kommer hem ikväll efter Betnérs uppträdande (som han tyvärr missar) kommer han med all sannolikhet att vara hemma. Ligga i sängen och snarkar som vanligt.
onsdag 21 oktober 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


