lördag 20 mars 2010

veckan

Oj,är ni kvar?
Det är knappt jag.

Hur summerar jag veckan som gått?
* Hostat en hel del.
*Jobbat några dagar.
*Pysslat fina kort tillsammans med Äldsta.
*Följt snösmältningen på berget.
*Halkat som fan.
*Gått ner 1 kg =)
*Stirrat på symaskinen.
*Legat framför Tv:n insvept i en mysfilt.
*Varit på bio med Tonåringen.
*Läst två böcker.

Och vad ni har gjort har jag läst på bloggarna.

God Natt.

tisdag 16 mars 2010

Tisdag

Jaha, tisdag idag.
Det betyder att jag ska skutta iväg till jobbet.

Ha en trevlig och solig tisdag ute i landet!

måndag 15 mars 2010

Om absolut ingenting.2

I dag tappade jag en av mina ringar.
Den brukar vanligtvis sitta på långfingret
men har

pga viktnedgång fått byta plats till pekfingret.

Det var allt jag hade att skriva. Jag har stans största
bloggtorka. Kanske för att jag inte gjort något vettigt
sedan i onsdags. Jag har bara legat i sängen och
svettats som en gris....nej, det var inte någon sådan svettning.
Usch på er!
Nej, nu övergår jag till att läsa era bloggar istället.

lördag 13 mars 2010

Vad gör man i sängen en lördag?

Och här händer fortfarande ingenting.
Inget sandpapper i halsen ännu.
Däremot tigerbalsam på bröstet.
Ligger och letar efter en liten sommarstuga
att hyra en vecka eller två.
OCKERPRISER!!!!
Vi måste ju hålla oss nära Göteborg eftersom Mannen
ska dialysa var tredje dag. Och det är inte billigt.
Kan någon på sträckan Varbeg-Tjörn hyra ut
något till hyfsat pris?
Så e ni bödia!

fredag 12 mars 2010

Rapport från sjukstugan


Låg i sängen hela dagen igår och svettades som en gris.
Febern har gått över och halsen känns bättre.
I går hade jag taggtråd i halsen, idag svinto.
Det går framåt.
Jag har kommit på att om jag ligger pall hela
första dagen när jag är sjuk så blir jag fortare frisk.
Det var tur för mig att Mannen kände sig pigg igår eftersom
han fick serva mig.
Idag är han på dialysen så jag får serva mig själv eftersom
han brukar vara helt slut när han kommer hem.

onsdag 10 mars 2010

Varför är jag så älskad?


Jag har ont i halsen och känner mig febrig.
Det bara flög på mig. Fan! Då kan jag inte träna i morgon.
Iofs har lilleman hostat mig i ansiktet flera gånger idag,
så det var väl väntat. Men varför älskar alla basilusker mig.
så fort dom får en chans hoppar dom på mig.
Det är riktigt tröttsamt.

tisdag 9 mars 2010

Var är polisen?

Det måste vara våran egen Radiopolisen som ska utredas.
Jag skulle läsa hans inlägg idag, men sidan var borta.
Så läste jag den här
Hoppas att det går bra för honom, han var ju rolig att läsa.