lördag 2 oktober 2010

Det blir ingen rubrik på det här tråkiga inlägget.

Läste det här och tänkte tillbaka.
Mannen har redan gjort det.
På den tiden han var tvungen att stötta sig
på varuvagnen för att över huvud taget orka handla råkade han
sno någon annans vagn.
Ägaren, en liten försiktig man, kom och påpekade lite
försynt att JAG hade tagit hans vagn.
Inte roligt.

Äntligen är fredagen slut!

Skulle åkt till Malmö i helgen men
fick ställa in. *suck*


Stålull i halsen.
Hjälpte inte med whisky.
Inte med vin.
Inte med konjak.
Inte med te.
Inte med något.
Och så är jag dessutom hungrig.

Om ni har ont i halsen, låt någon annan laga maten.
Speciellt om ni försöker kurera er med annat än halstabletter.

onsdag 29 september 2010

Bara så helt rätt! Eller hur?

Orkar inte blogga men jag bjuder på den här ;)

tisdag 28 september 2010

Mayday!!!

Det är direkt svinkallt i Göteborg.
Jag fryser så in i märgen och då är det +10 grader.
Hur ska jag överleva vintern?
Långkalsonger och ylleburka, kan det vara något.

måndag 27 september 2010

Hur man motar elaka baciller i grind.


Började känna mig lite risig i går kväll.
Mannen har haft nära döden upplevelser i veckan "förkylning"
Jag hatar att vara sjuk, speciellt förkylningar så jag satte igång
krigföringen direkt.
1st allergitablett
1kopp hett lohanko te
säng, bok, slumra
1kopp lohanko te igen
mer säng
Klev upp kl 11.00 i morse.
1kopp lohanko te till frukost
en till som lunch
där emellan ligga på soffan och läsa.
Testade en promenad vid 17-tiden
Funkade bra.
Middag som mannen lagade eftersom han överlevde veckan.
En promenad till, lite längre nu.
1/2 allergitablett till natten och en kopp lohanko te

Jag kan gå till jobbet i morgon.

söndag 26 september 2010

Söndagspyssel.

Har packat ihop min lilla stuga inför vintern.
Ja, inte stugan men plockat hem alla grejer som inte ska stå och fresta
folk som gör vinterturnéer i sommarstuge områden.
Burit in utemöbler och stängt av el och vatten.
Jag längtar redan tillbaka.
Hoppas att den här vintern går fort.

Annars var jag ute och plockade taggsvamp på fm.
Så nu har jag duktigt ont i mitt knä.
Jag älskar att gå i skogen men jag får alltid betala dyrt efteråt
i smärta.
Gula kantareller brukar jag plocka hos den lokala grönsakshandlaren.
Det gör mindre ont.

fredag 24 september 2010

Svårt att sova.



Går och lägger mig vid 22-23-tiden. Somnar som en kattunge.
Vaknar efter två tim och sedan är det lögn i Helsingland att somna om.
Jag blir tokig på det här.
Ni alla finurliga där ute, ge mig ett tips hur jag ska göra för att sova
en hel natt.