torsdag 3 september 2009


Gud vad gott det var med ett glas vin efter dagens slit. Jag hade glömt hur det kändes eftersom jag gått på GI ett tag nu. Det kändes så bra att jag fick ta ett par glas till så att jag inte glömmer igen. Jag har ju blivit lite senil med åren:Z

Positiva klubben

Min fråga till lillkillen.
- Vad fick ni för mat i bamba(skolmatsalen) idag?
- Det var nå´n slags soppa som inte smakade något alls.
- Jaha, vad var det i den då?
- Det var jättekonstigt,köttfärs och nå´t annat men det smakade faktiskt inte något. Men det var bra för då kunde man bestämma själv vad den skulle smaka.
Jag tog biffsmak.

onsdag 2 september 2009

En tröttsam onsdag


Kompledigt i morgon och semester på fredag.
Ska njuta, ligga och läsa böcker och käka chokladpraliner.
Tassa omkring i morgonrocken tills klockan närmar sig 15 eller nå´t.

Eller oxå ska jag gå upp i svinottan och lämna lill killen till skolan och sedan stå och packa upp en massa glas, porslin och en jäkla massa onödigheter som inte får plats i skåpen för dom är redan fulla av allt jag packade upp idag.
Det är inte klokt vad mycket skräp man samlar på sig. Nu är det ju inte JAG som samlat på mig en massa, utan min äldsta dotter(hon den nygifta)
Själv har jag nyligen gjort mig av med en otrolig massa skräp när jag flyttade från huset till lägenheten. Då åkte soffor och köksbord, lampor m.m och ändå hade vi över 100 flyttkartonger att packa upp. Det är hemskt vilket frosseri i prylar och ändå är det så roligt att shoppa. En loppis som man orkar stå på en hel dag är ju visserligen en lösning men det orkar inte jag:(

tisdag 1 september 2009

Panik flytt!


Nygifta paret blev med ny lägenhet I DAG!
En 4:a som är i stort behov av färg och tapeter.
Dom ska vara utflyttade ur den gamla 3:an på TORSDAG kl. 14.00 för att slippa dubbla hyror.
Nygift myspys kan dom ju glömma.
Här gäller det att packa, köra, lyfta och packa upp i racerfart.
Så vad gjorde jag när jag kom hem efter en låång arbetsdag idag?
....Jo, kastade mig iväg till 4:an och bar lådor och kassar. Det är inte klokt vad man orkar när det är nå´t roligt på gång.
Den nya lägenheten ligger bara 5 min från mig :)
I morgon blir det till att fixa mat och passa barn när jag kommer hem från jobbet.
Förhoppningsvis kan jag ta komp på torsdag och fixa resten.

...just de, såg att jag var nominerad till månadens bloggare hos Morsan Mia Det är bara att klicka på och rösta på mig.

Ny donator!

En grabb på dryga 20 år har anmält sig som donator till min man. Man tackar:) Vi fick reda på resultatet från första provet igår. Nu skickas han vidare till transplantation på Sahlgrenska för vidare kontroller. Det är lite segt på den här sidan om sjukvården, eller oxså är det bara som det känns när man ser mannen bli sämre och sämre för varje dag. Jag hoppas i allafall på en transplantation denna sida av året. Men den där svin influensan oroar....
Shit!!.....e klockan så mycket.
Måste till jobbet.
Hej då.

söndag 30 augusti 2009

Lat söndag.


Jaha, vad ska man ha den här dagen till då?

Ekonomitripp utomlands, känna doften från orientaliska kryddor, vandra omkring bland exotiska matvaror och kläder, lyssna på främmande språk?

Nehe....det nedröstades av mannen direkt. Han ville inte till Kvibergs marknad idag.

Han föreslår IKEA. Herre Gud! Nu är han nog mer än lovligt sjuk. IKEA...han? Det är ungefär som om jag skulle föreslå Claes Ohlsson en söndag. Bäst att hänga på innan han kommer på att det är lönings helg:)

lördag 29 augusti 2009

Nostalgi


Det närmaste en trädgård jag kan komma.
Fick ett ryck idag och shoppade loss på blomsterlandet. Ibland saknar jag trädgården. Inte så ofta, men ibland vill jag stoppa ner händerna i jorden och känna att jag lever.
Det räcker med några blomkrukor utan sniglar och rådjur. Jag slipper att höstgräva oxå och det är underbart.
Innan Blomsterlandet åkte jag in till Nordstan. Muji en av affärerna jag shoppade i när jag bodde i Yokohama ligger i Nordstan och jag blir alltid lite nostalgisk när jag går in där. Jag kom ut med en tamburmajor. Jag har letat på blocket efter en 60-tals men hittar ingen, så det fick bli en modern.