fredag 16 oktober 2009

Det var den här fredagen.

I dag var jag duktig och städade när jag kom hem från jobbet.
Mannen var på dialys och mådde ganska hyfsat när jag ringde, men var skit kass när han kom hem.
Dom sprutar in "duralock" på slutet av dialysen som gör att han mår pyton.
Han frågade en annan patient om det och han sa att han aldrig tog den skiten.
Det låter ju kul, om han fått det hela tiden om han kanske inte behöver det.


Jag har ingen tilltro till sjukvården längre.
Det är för mycket stress och besparingar för att man ska känna sig lugn.

Sen gick jag upp till äldsta dottern och tjatade bort ett par timmar och missade Skavlan.
Tur att det finns webb TV.

...Ja...vad ska jag mer berätta?....
jo, jag har gått ner 1 kg til :)

torsdag 15 oktober 2009

Ingen bra dag.

Jag mår skit!
....på alla energitjuvar i min omgivning.
På all falskhet och feghet.
Framför allt på Adda sköldpadda.

onsdag 14 oktober 2009

Ibland undrar man.

I dag såg jag en man i mörk kostym och ljusgrön stickad mössa.

Undra vem som tvingat på honom den.

Tisdags drogen

Hade lovat mig själv att aldrig mer dricka en Redbull.
Men igår bröt jag det löftet.

Jag går på sykurs på tisdagar och jag är duktigt trött efter jobbet,
så för att orka med, fick jag häva i mig en drink.

Det får nog bli en varje tisdags kväll, för jäklar vad pigg jag var.
Kanske inte lika roligt att jag inte kunde sova på natten.

Iofs berodde det nog på mannen som snurrade som en elvisp i sängen.
Tjoade och gläfste och jag vet inte allt han sysslade med för jag tog mina sängkläder och flydde ut till soffan.

tisdag 13 oktober 2009

Arg lapp i tvättstugan

Fick en arg lapp i tvättstugan :)
Jag tycker att så'nt är roligt.

Jag hade tid 19.00-22.00
Kom ner 18.00 och fann en maskin tom och en maskin med kläder som dock var klar.
Torkskåp och tumlare igång.
Ingen tvätt som väntade.

Så jag slänger i min tvätt i den tomma maskinen och knallar hem.

När jag kommer ner ligger den arga/tykna lappen på maskinen.
Det här precis vad jag gillar. Folks otroliga dåliga tillkortakommanden.
Min humor.
Jag tar lappen och går upp och ringer på hos den arga tvättaren, men ingen svarar.
Då tar jag och skriver en snäll...jättesnäll lapp tillbaka. En liten lapp om hur jag ber om ursäkt och smyger in lite dela med sig mellan raderna.
Fan! Jag är grym på det här.
Slänger in lappen i brevlådan.
För jag är inte så simpel att jag lägger den i tvättstugan för allmän beskådning, inte jag inte.

Vad händer?

Jo, när jag kommer ner nästa gång är "tvättids ägaren" där.
Jag hejar glatt och frågar om han fick mitt meddelande.
Ja, oj, det fick han, sa han med lite svagt rosa kinder. Kanske berodde på att han stod med huvudet inne i torkskåpet och plockade.
När han var klar hade han flyttat om min tvätt så att jag skulle kunna hänga in min på ena halvan.

Jag borde bli fredsmäklare.

lördag 10 oktober 2009

Min erfarenhet av melodikrysset

Mannen, lill killen och jag käkar frukost.
Melodikrysset är på radion.
Jag tar tidningen och vi börjar lösa.

Förnamnet på denna sångare 4bokstäver på vågrätt 9.
- jaha, vad är det här? Låter som en dansbands sångare, säger jag.
- Vad heter han...e...han? (mannen)
- Vilka dansband finns det?
- Vikingarna, Flamingo....vikingarna
- Det har du redan sagt.
- Flamingokvintetten...
- Lasse stefan, kan det vara dom
- Nä, låter dom så????
- Alla låter ju för fan lika dant.
- Flamingokvintetten!
- Ok, vem sjunger i Flamingo?
- Ingen aaning.

Alltså! Två nötter ska inte ge sig på att lösa melodikrysset.

Lill killen bara fnissar.
-

fredag 9 oktober 2009

Man får ta risker i livet.


I går när jag stod och väntade på vagnen kom jag på att, om vi ska vinna stegtävlingen till Prag kan jag ju inte stå still och vänta. Jag började gå fram och tillbaka, fram och tillbaka, tills jag upptäckte att alla som oxå väntade följde mig med blicken.
Jag stannade upp och kände mig lite dum.
Tänkte efter......
äh..vafan, låt dom titta.
Dom kan ju fantisera om att jag är försöks utskriven någon stans ifrån.
Jag skulle precis fortsätta mina steg när vagnen kom.

Slut på underhållningen.

Jag satt faktiskt stilla på vagnen.
Tänkte först att jag skulle stampa med benet upp och ner, men det hade nog varit lite för mycket.......eller?