lördag 19 december 2009

Fan oxå!

Julkorten!
ok. dom får gå via e-mail.

Har jag glömt nå´t?

Att hålla på med mat när man är magsjuk är ingen större hit.
Inte heller att springa i stan och handla eller att träffa nära och kära över en kopp adventsfika.
Men nu är jag frisk och det är 5 dagar kvar till julafton.
Telefonkontakt smittar inte så kalkonen är beställd.
Sillen fixar jag på måndag.

Klart!

Jag tror att jag återgår till min bok nu.

torsdag 17 december 2009

Förr i tiden för mycket länge sedan.


När jag var lite läste jag Lyckoslanten.
Varje gång jag fick den bläddrade jag snabbt fram till serien om Spara och Slösa.
Men det var då det.
Nu finns andra intressen i tidningen.

tisdag 15 december 2009

Kollegorna är ute på trevligheter.
Själv vågar jag mig inte längre än 1m från toa.

Mannen ställer upp.
Han lagade middag till mig.
Fiskbullar, har han läst i Apotekstidningen, skulle vara bra för magar som min.
Visst....i 5min.

Te och kex är det enda ............och exakt hur intresserade är ni av det?

Jag börjar om.
Min väninna har fått barn i dagarna och jag kom att tänka på en rolig göteborgare.

Kålle & Ada väntar barn.
När det är dags rusar Kålle efter bilen och kör ända fram till porten för att hämta upp Ada. Dom kör i ilfart till Sahlgrenska KK. Kålle rusar in och ropar efter hjälp och en sköterska kommer snabbt till undsättning. Tar Adas hand och följer henne till ett undersökningsrum.
Kålle sätter sig i bilen och kör iväg.
Ada flåsar och försöker svara på frågorna hon får.
- Har slemproppen gått?
- Ja, men han kommer tillbaka. Han skulle bara parkera bilen.

måndag 14 december 2009

Vad hände???

Den här bullen menade jag.

Hur mår man om man bakar så här?

Kunde inte låta bli att dela med mig.
Den här Lussebullen hittade jag på ICA.

Den fick ligga kvar, alldeles ensam.

lördag 12 december 2009

Ingvar, om du läser detta!

Som ni vet var jag ju på IKEA och köpte dajm i går.
Jag gjorde mer än det.
Jag gick fram till infodisken och bad killen ringa upp till köket och fråga vad det var för kött i köttbullarna.
Jag orkade inte släpa mig upp för trapporna för att fråga själv
Han ringde och jag stod bredvid och lyssnade.
- Jaha, lamm? Det var otippat. Ok, lammkött.
Han vänder sig till mig med info och jag går upp och köper en portion med 8 köttbullar och mos.
Det smakade inte lamm.


Hur dum får man bli egentligen?
Jag åt upp hela portionen för jag var så ruskigt hungrig.
Det var därefter jag gick omkring på matvaru avd och köpte onödigheter.
Där sålde dom även frysta köttbullar.
Jag tog upp en påse och läste innehållsförteckningen.
Nötfärs/ fläskfärs.
FAN!FAN!FAN!
Det fick jag betala dyrt i dag.
Det började redan i går kväll med lite ont i kroppen.
I morse spydde jag som en kalv och hade feber.
Jag missade hejdå middagen med vänner som ska resa långt bort över jul och nyår.
Nu har febern släppt men jag kan fortfarande inte äta något.

Hur kan dom från köket bara slänga ur sig att det är lamm i köttbullarna?
Det finns mer än religiösa orsaker till att folk väljer bort griskött.
Allergier tex.