söndag 7 mars 2010

Man kan väl ändra sig.

Äsch! Det var tråkigt att ligga i sängen.
Det fick bli en promenad i solen istället.
Nu ska vi äta gårdagens rester, lat som jag är.

Söndagslater

Jag älskar min säng.
Tänker inte kliva upp idag.
Ska ligga och läsa och lösa korsord
blogga och läsa bloggar.
Kolla lite webbTV,grejer som jag missat.

Nu är kaffet klart.
Får väl vara social och dricka det
i köket.
Därefter gona ner mig i täcket igen.

Våren har väl ändå inte kommit?

lördag 6 mars 2010

Man ska värna om sina vänner

Lördagen ska användas till matshopping och
matlagning.
Jävlar vad det ska fläskas på.
Det blir både gåslever, löjrom, chévre och hejfaderittan.
Kalv och haricoverte.

Om inte det piggar upp vintertrötta vänner så
vad gör man då?

torsdag 4 mars 2010

Så smart att jag slår knut på mig själv.


Jag måste träna.
Jag tycker att det är sååå tråkigt.
Men då kom jag på den geniala idén att...
Varje gång jag tycker det är segt att
gå ner till gymmet men ändå gör det
belönar jag mig själv med en 100 lapp.
Denna lägger jag i en burk och när jag
segat mig ner till gymmet tillräckligt
många gånger och är fit som fan har jag
sparat ihop till en solsemester.

Bra va?

Det är bara det att nu när jag tänker på
belöningen så är det ju inte lika segt att gå
ner till gymmet längre.

Hur långt kommer man från Göteborg på 200 spänn?

onsdag 3 mars 2010

Vårkänslor

Strålande solsken
halvtorr asfalt
och en massa goa
låtar av John Cougar Mellencamp
på radion påväg hem från jobbet i dag.
Det är vårkänslor det.

Satte mig i pensionärs kuvösen
tillsammans med mannen och tog en fika.
Kärleksörten har börjat växa.
Pelargonerna är sten döda.
Så fort nattfrosten är över blir det
plantering.

Bara sex kvar.

Det står att det är -10 grader på min dator *suck*

vad trött jag blir....jag tar om det.

På min dator står det att det är -10 grader ute.
Kan det verkligen stämma?
Jag börjar förstå Koftan. Det är bara den tredje mars idag
och det börjar redan jävlas.
Men jag har ett knep. Jag räknar star ur.

Alltså, idag är det första bakslaget sedan vi såg solen skina och snön smälta
och kände den första riktiga vårenärpåväg känslan.

När det sjunde bakslaget varit då är det vår.

Bara sex kvar.

måndag 1 mars 2010

Ibland händer det =)

I morgon ska vi på utflykt.
Till snön.
Ja, ni läste rätt. TILL SNÖN.
*suck* Den har ju precis droppat bort från min trotoar.
Men vi ska stå ute i svinkalla snön och åka pulka/skidor.
Äta medhavd matsäck och frysa fingertopparna när vi med skakiga händer
försöker fippla upp termosen för att värma den stackars nerkylda kroppen
med den sista skvätt ljummet kaffe.
Det passar alla som slänger pengar på att åka till fjällen,
men jag tillhör inte dom.
Det vet alla på mitt jobb....att jag hatar snö och kyla alltså.
Och vad händer????
Jo, vår samordnare ringer upp mig och säger att jag INTE behöver åka med om jag inte vill.
Det finns en kille som kan åka med i mitt ställe =) =) =)
ÅÅÅH vad jag älskar henne.

Nu kan jag använda dagen till att få tag i min tandläkare eftersom jag
tappade en plomb, stor som en krater, i dag.
Det blir ju lite dyrare och men definitivt varmare.