söndag 16 augusti 2009

En blöt fest igår.

Det blev riktigt blött igår på Rosa steget. Trots 2st regnjackor var jag plaskvåt både på byxorna och i nacken. Regnet hade till och med letat sig in mellan knapparna. Ni fattar att det regnade hinkvis. Men det var trevligt ändå. Vi gjorde Göteborgs kulturkalas i racerfart. Efter målgång gick vi till "Till salu" tror jag den heter, och käkade en rämacka Och drack ett stort glas varmt kaffe. Det hjälpte inte, jag frös som en hund. Jag åkte hem och stod och njöt i en het dusch tills jag blev människa igen. Orkade inte åka tillbaka in till stan utan drog på mig mysbyxor tog en konjak och satte mig i soffan och kollade en finsk/svensk film och kommissarie Morse.
Och hör och häpna! i morse när jag vaknade hade gått upp 1kg. FAN!....kan det ha varit den ynka lilla konjaken jag värmde mig med?...kan det det?

3 kommentarer:

  1. Det är ju orättvist ju,att en liten konjak kan med att väga ett helt kilo, du får nog ta ett snack med bolaget om det ;)

    SvaraRadera
  2. Nejdå, inte alls,det var alla nya muskler du byggde upp under promenaden!

    SvaraRadera