fredag 25 september 2009

Det blir lite mycket ibland.



Håller på att gå in mina äckligt fräcka boots som jag shoppade igår.
Det är lite för varmt, så jag var ganska svettig om fötterna efter ett tag.
Lägg där till en hååård arbetsdag och ett måste som heter ICA Maxi.
Mycket svårt att hitta parkering.
Strumpan som kanat ner och sitter under hålfoten.
Jag ser en man som lastar in varorna i bilen.
Jag väntar.
Han är långsam.
Jag slår på blinkers.
Har tålamod att vänta medan han går bort till andra sidan parkeringen för att lämna tillbaka kundvagnen.
Fötterna kokar.
Han kommer tillbaka, sätter sig i bilen,backar och kör iväg.
Snabbt som fan kör en annan bil in rakt framför näsan på mig.


Jag blir lite arg....lite.
Kör fram och ställer mig bakom henne och tutar.
Hon skakar på huvudet åt mig.
Jag blir vansinnig, helt jävla vansinnig!!
Går ur bilen och frågar vad fan hon håller på med.
Jag har ju stått här och väntat.
Det har du inte, du kunde inte se honom för han kom från mitt håll, säger hon.
Jag förklarar att jag stått och väntat sedan han lastade i bilen.
Då rycker hon bara på axlarna och säger.
- Jamen nu står jag här.

Jag lovar...jag var 5sek från att ta min bilnyckel och rista in ett mycket fult ord i sidan på hennes bildörr.
Men jag är en mogen kvinna så jag gjorde det inte........men jag hotade henne med det.

1 kommentar: