onsdag 2 september 2009

En tröttsam onsdag


Kompledigt i morgon och semester på fredag.
Ska njuta, ligga och läsa böcker och käka chokladpraliner.
Tassa omkring i morgonrocken tills klockan närmar sig 15 eller nå´t.

Eller oxå ska jag gå upp i svinottan och lämna lill killen till skolan och sedan stå och packa upp en massa glas, porslin och en jäkla massa onödigheter som inte får plats i skåpen för dom är redan fulla av allt jag packade upp idag.
Det är inte klokt vad mycket skräp man samlar på sig. Nu är det ju inte JAG som samlat på mig en massa, utan min äldsta dotter(hon den nygifta)
Själv har jag nyligen gjort mig av med en otrolig massa skräp när jag flyttade från huset till lägenheten. Då åkte soffor och köksbord, lampor m.m och ändå hade vi över 100 flyttkartonger att packa upp. Det är hemskt vilket frosseri i prylar och ändå är det så roligt att shoppa. En loppis som man orkar stå på en hel dag är ju visserligen en lösning men det orkar inte jag:(

1 kommentar:

  1. Jag rensade ut här hemma för 3 år sen och stod just på loppis. Var helt slut efteråt men 3500 kr rikare :) Men som sagt....det var 3 år sen...har inte orkat sedan dess ;)

    SvaraRadera