torsdag 22 oktober 2009

I dag håller jag tummarna och får därför inte mycket gjort på jobbet.

Mannen blev inlagd på Sahlgrenska i går.
Något fel på lungorna.
Det har han haft i 1 1/2 mån nu men ignorerats på sjukan.
Han åker upp till sjukan 3ggr i veckan för dialys och efter första lungröntgen som visade en fläck på lungan har inget hänt.
Han är för sjuk för att orka tjata.

Jag har helt plötsligt förvandlats till hans morsa istället för fru.
Jag har inte ringt upp läkarna, men hotat med det om han inte begär en röntgen till för hostan lät inte bra.
Och igår röntgades han för andra gången och då trodde dom först att det var vatten i lungorna för att 30min senare konstatera att det inte var vatten i lungorna utan att han behövde läggas in för en grundlig undersökning.

Det dröjde inte länge förrän han ringde och bad mig komma och hämta honom.
Han ÄR allergisk mot sjukhus och hatar att sova över där.

Nu har han åkt iväg till Sahlgrenska igen.
Dom är väl vana vid att han sticker hem på nätterna.
I kväll skulle han dock vara duktig och sova över.
Han har packat väskan och tagit med datorn.

När jag kommer hem ikväll efter Betnérs uppträdande (som han tyvärr missar) kommer han med all sannolikhet att vara hemma. Ligga i sängen och snarkar som vanligt.

4 kommentarer:

  1. Tänker på er och hoppas maken kommer hem utan att det är något väldigt allvarligt!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det inte är något allvarligt, och att han får behandling för sin hosta

    SvaraRadera
  3. Jag håller mina tummar åxå att allt ska gå bra
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  4. Hoppas det ändå kan bli en bra helg!

    SvaraRadera