måndag 21 december 2009

Julen är barnens högtid.

Yiiha!Mina vokaler har hittat hem igen =)

Jag känner ingen julstämning i år.
Vet inte vad det beror på.
Nu är det ju snö ute.
Granen lyser vackert i vardagsrummet.
Krubban likaså.
Vad är det då som fattas?
Kan det vara ....

- Mamma, när ska vi baka pepparkakor?
- Mamma, nu har jag sågat ner en gran. Den ligger på pulkan där ute.
- Neeej! Kom inte in här, jag håller på med en hemlis.

Även om jag tycker att det är roligt med mina vuxna barn saknar jag den yngre varianten så oerhört mycket.

4 kommentarer:

  1. Men visst är det barnens högtid :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att julafton blev mysig iallafall.

    SvaraRadera
  3. fast jag tycker att det är skönt att slippa göra saker för andras skull...som baka pepparkakor..hur kul är det på en skala? :)

    SvaraRadera
  4. Skriver under på detta o mina stora barn känner likadant - 16-åringen saknade julkänslan - han vill vara 6 år igen....
    Kram!

    SvaraRadera