tisdag 15 december 2009

Kollegorna är ute på trevligheter.
Själv vågar jag mig inte längre än 1m från toa.

Mannen ställer upp.
Han lagade middag till mig.
Fiskbullar, har han läst i Apotekstidningen, skulle vara bra för magar som min.
Visst....i 5min.

Te och kex är det enda ............och exakt hur intresserade är ni av det?

Jag börjar om.
Min väninna har fått barn i dagarna och jag kom att tänka på en rolig göteborgare.

Kålle & Ada väntar barn.
När det är dags rusar Kålle efter bilen och kör ända fram till porten för att hämta upp Ada. Dom kör i ilfart till Sahlgrenska KK. Kålle rusar in och ropar efter hjälp och en sköterska kommer snabbt till undsättning. Tar Adas hand och följer henne till ett undersökningsrum.
Kålle sätter sig i bilen och kör iväg.
Ada flåsar och försöker svara på frågorna hon får.
- Har slemproppen gått?
- Ja, men han kommer tillbaka. Han skulle bara parkera bilen.

2 kommentarer: