måndag 18 januari 2010

Kan detta stämma?


Hörde en kille berätta att han inte fått pengar från A-kassan än.
Han hade varit arbetslös i två månader.
- Jag hade inga pengar så jag kunde inte betala månadens avgift till A-kassan och den är lika hög nu som när jag jobbade.
Så nu fick jag ett brev om ifall jag inte betalar så mister jag rätten till ersättning.

Snacka om moment 22.

Han fick låna pengar för att kunna betala och göra rätt för sig
Hur tänker A-kassans personal när dom kräver in pengar som inte finns pga att dom själva är överhopade med arbete. Har inte dom skyldighet att göra rätt för sig. I detta fallet vänta med kravbreven tills dom ordnat upp och hunnit ikapp sitt eget arbete.

4 kommentarer:

  1. Fullständigt barockt, och man blir galen på slik galenskap.

    Markattan, tackar för din kommentar ang Sverigedemokraterna

    SvaraRadera
  2. Myndigheter och deras regelkaruseller kan man verkligen bli galen på om man drabbas av det. Många moment 22 på det "nöjesfältet".

    SvaraRadera
  3. Jag fattar ingenting längre, jag tycker inte man ser till mänskliga faktorer alls längre och det är synd om de (för några måste det vara) som jobbar inom AF, Försäkringskassan och annars som måste följa dessa idiotregler och sitta där och ta emot massor med skit. Men allra mest synd är det om alla drabbade.

    SvaraRadera