söndag 3 januari 2010

Svettigt värre på OnOff.

Hos oss var det tvärtom.
Mannen frågar om vi ska gå på en promenad och jag hänger på.
Nu tar man inte jackan från kroken och går iväg precis, utan man ägnar en halvtimma till att hitta tillräckligt varma kläder och ställer sig i hallen likt en michelingubbe och väntar snällt på att mannen ska knyta sina skor.
Det är väldigt kliigt med en mössa på huvudet!
- Jag tänkte att vi kunde ta en sväng till OnOff och kolla en grej, sa mannen.
- Men jag svettas som en gris. Jag kan inte sitta i en bil med alla dessa kläder.
- Det tar inte lång tid.
En rakapparat och en soda streamer senare åkte vi hem och jag slet av mig kläderna.
Jag vet inte vad som är värst. För mycket eller för lite kläder.
Det blev ingen promenad, det blev en god kycklinggryta och tvättstuga.

2 kommentarer:

  1. För mycket kläder i varm elektronikbutik kan ta kål på vem som helst...för lite kläder under promenad och man undrar varför man överhuvudtaget ville gå ut :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad som är allra värst: För mycket OnOff (och liknande) under mellandagsrean.
    Fy för fasiken vilket kaos. Då blir jag helt svettig!

    SvaraRadera