måndag 22 februari 2010

Jag vill höra sanningen.

Hejsan flickor och pojkar.
Hur gick det att komma till och från jobbet i dag?
Ska man tro tidningarna så står hela Stockholm stilla
och dom bilar som trotsar vädret åker i diket.

Själv bor jag ju i Göteborg men jobbar i en liten håla
som ligger ganska högt upp.
Känner mig lite orolig för att ratta en liten Toyota
upp för backarna till jobbet i morgon.

Ni som överlevt dagen får gärna delge mig era berättelser om äventyret
till och från dagens värv.

På gatan utanför min bostad. Bilden tagen av svärsonen.

5 kommentarer:

  1. Jag är hemma idag... känns rätt gott faktiskt! Eller snarare väldigt gott.

    SvaraRadera
  2. inga problem, som vinterväglag. det som var problem var att hålans drängar hade missat att det snöat och glömt skotta parkeringsplatsen.

    SvaraRadera
  3. Körde som vanligt, men duverden så skithalt det var!

    SvaraRadera
  4. Jaha: Då är det väl bara till att pallra sig iväg till jobbet i morgon då. Du Koftan, du kommer ju före mig. Kan inte du skotta upp en plats åt mig. Den längst till höger tack =)

    SvaraRadera
  5. Det hade idag med största sannolikhet gått fortare att flyga till Prag än att ta sig tvärs över den idiotiska svenska huvudstaden.

    SvaraRadera