måndag 8 februari 2010

Vad är det för fel på hygien?

Tränade INNAN frukost idag.
Hade tänkt träna en tim men det blev bara 30 min.

Vi har ett gym i huset där jag bor.
Man sätter upp sig på en lista som hänger utanför.
Vissa tider är markerade med * vilket betyder att man
kan tänka sig att dela tid med någon annan.
Tiderna mella 8.00-16.00 är inte markerade utan man
plitar dit en asterisk själv om man vill dela.

Det ville inte jag.
Mitt fläsk gungar bäst osett.

En äldre herre sticker in huvudet och frågar om jag vill vara själv.
- Ja, det vill jag! Ser du inte det på min markering ditt kötthuvud,
sa jag inte.
Utan jag log och sa att det var ok. Jag är snart klar.

Han går in hänger av sig sin otroligt smutsiga jacka och sätter
igång att cykla.
Han stinker! Svett, rök, smuts.
Jag var tvungen att gå ut.
Nästa gång om han frågar, vet jag vad jag ska svara.

8 kommentarer:

  1. Uäk! Inte undra på att det blev ett kort träninspass.

    SvaraRadera
  2. Åhfy! Hemsk start på dagen!

    SvaraRadera
  3. Urk!
    Visst att man blir svettig och inte luktar jordgubb efter ett träningspass...men innan...*ryser*

    SvaraRadera
  4. Fullgott skäl att avbryta plågeriet!

    SvaraRadera
  5. Gammal ohygien är värst, urrrka!

    SvaraRadera
  6. Vad trist när du hade ångan uppe, urk :(

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du ska svara: "Gå och tvätta dig först gubbe och kom tillbaka sen så ska jag fundera på saken"

    SvaraRadera