torsdag 4 mars 2010

Så smart att jag slår knut på mig själv.


Jag måste träna.
Jag tycker att det är sååå tråkigt.
Men då kom jag på den geniala idén att...
Varje gång jag tycker det är segt att
gå ner till gymmet men ändå gör det
belönar jag mig själv med en 100 lapp.
Denna lägger jag i en burk och när jag
segat mig ner till gymmet tillräckligt
många gånger och är fit som fan har jag
sparat ihop till en solsemester.

Bra va?

Det är bara det att nu när jag tänker på
belöningen så är det ju inte lika segt att gå
ner till gymmet längre.

Hur långt kommer man från Göteborg på 200 spänn?

9 kommentarer:

  1. Till Oslo med Säffle-expressen kanske?

    SvaraRadera
  2. Du kan nog komma till Borås och tillbaka.
    Fast medtag fickpengar för att handla i Knalleland.

    SvaraRadera
  3. Tanken var iaf god! Skit att det är så svårt att lura sig själv! :)

    SvaraRadera
  4. En liten bit utanför stan...kanske? Ibland är det bara så förbenat tråkigt att träna!

    SvaraRadera
  5. Jag känner likadant, det är såååå tråkigt att träna!!!
    Min muffinsmidja sväller! Har haft sönder två dragkedjor på mina jeans för att jag tar i så jag blir blå när jag ska dra upp dom över "midjan"
    200 ja-a du, ja-a du??? Lokalbussens längsta sträckning!!???

    SvaraRadera
  6. du får ju gå ner o träna flera gånger om dagen ...då blir det ju en resa så det räcker till både dig och mig...

    SvaraRadera
  7. Du kan ta färja över från Kapellskär till Åland :-)

    SvaraRadera
  8. Kan du inte bara "fuska" lite och intala dig att det är segt så du får dina 100-lapppar?
    :-)

    SvaraRadera
  9. Smart!
    För maximal effekt skulle jag lova mig själv att jag fick köpa godis för pengarna.

    SvaraRadera