torsdag 17 juni 2010

Sjukvård! Vem klagar?

Jippi!
Ny transplantationstid den 29juni.
Nu vågar vi inte göra någonting som kan äventyra hälsan.
Det går halsont och feber i Göteborgstrakten.
9 års kalas idag? Nej tack!
Frisk mellandotter tog med present.
Frisk tonåring kom med doggie bag istället.

Trevlig midsommarfest i goda vänners lag?
Med sill och nubbe, jordgubbstårta och glada skratt.

Skulle inte tro det.

Dialys 4 tim på midsommaraftons fm och inläggning på Sahlgrenska 8.00 på midsommardagen.


Lugn stillsam midsommarmiddag med en förvirrad dement svärfar
och en utarbetad svärmor med sin galna pudel.
*suck*

Tänkte på Nilla
Man kan roa sig på olika sätt.
Mitt sätt just i år är att sitta på en uteplats i ett bostadsområde och svara på samma frågor femtio elva gånger tills svärmor får anfall och skriker högt, hunden börjar skälla och grannarna som är avundsjuka för att dom bor på 2:a våningen och inte har någon uteplats, börjar klaga.

Det kan bli hur kul som helst, bara man har John Cleese i åtankarna.

6 kommentarer:

  1. Önskar er all lycka till!!

    SvaraRadera
  2. ;-) Tur att du tänker/skriver som du gör! Hoppas allt går bra, jag håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller oxå tummarna!

    SvaraRadera
  4. Jag ska hålla alla mina tummar!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Och det blir ju midsommar även nästa år!

    SvaraRadera