lördag 10 oktober 2009

Min erfarenhet av melodikrysset

Mannen, lill killen och jag käkar frukost.
Melodikrysset är på radion.
Jag tar tidningen och vi börjar lösa.

Förnamnet på denna sångare 4bokstäver på vågrätt 9.
- jaha, vad är det här? Låter som en dansbands sångare, säger jag.
- Vad heter han...e...han? (mannen)
- Vilka dansband finns det?
- Vikingarna, Flamingo....vikingarna
- Det har du redan sagt.
- Flamingokvintetten...
- Lasse stefan, kan det vara dom
- Nä, låter dom så????
- Alla låter ju för fan lika dant.
- Flamingokvintetten!
- Ok, vem sjunger i Flamingo?
- Ingen aaning.

Alltså! Två nötter ska inte ge sig på att lösa melodikrysset.

Lill killen bara fnissar.
-

7 kommentarer:

  1. ja det är för jävligt! när det är dax att börja lösa den så har man redan hunnit bli senil...

    SvaraRadera
  2. Jag är helt blank när det gäller sånt, har inet bott i Sverige tillräckligt länge. :D

    SvaraRadera
  3. Jag hade blivit impad om ni kunde svaret...kan typ noll om dansband...

    SvaraRadera
  4. Det hade ju varit pinsamt om ni hade kunnat det!!!

    SvaraRadera
  5. Hahahhaa, men ingen vettig människa har väl koll på sånt där?

    SV: Vi var inte jätteensamma, men lite ensamma :D

    SvaraRadera
  6. Sv: Nu har jag lagt upp ett tips som blant annat din kommentar är orsaken till. HAHA! Nej, men faktisk det är rätt många som scrollar i onödan..

    SvaraRadera
  7. Provat bingolotto? Då behöver ni bara hålla reda på olika nummer ;)

    SvaraRadera