söndag 24 januari 2010

Med lite fantasi och Rehborg klarar man de svåraste prövningarna i livet.

I går stod jag i kassan på ICA och var väldigt kissnödig.
Som jag sagt förut så bor jag i ett område med många pensionärer.
Dom får ta plats.
Dom får fippla med sina plånböcker och rabattkuponger.
Dom får ta upp plats med sina rollatorer så att man får kryssa sig fram i butiken.
Dom får virra och fråga mej om allt möjligt.
Men dom får fan inte glömma att dom står i kö när dom gör det och "springa" iväg och hämta en vara, för att 2tim senare komma stapplande tillbaka och bli förnärmade för att dom missat sin plats i kön.
Och det när jag är kissnödig.

Hur kom hon ihåg att hon stod precis där?.
...och så fick man höra hela harangen....förr ska jag säga att då var det minsann ordning och reda och då var det inte så stressigt och alla var vänner och alla var glada och alla var.....
hej å hå.....håll käft!
röt jag inte, men jag tänkte på den här sketschen

http://www.youtube.com/watch?v=OYHId3DyO9M
sen gick jag över till den här sketschen
http://www.youtube.com/watch?v=-S-Q3khvsuQ

Sen sprang jag hem och kissade.
Tackade Johan Rehborg för att jag fått utlopp för min ilska
och log mot alla pensionärer på vägen :)

9 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur man lägger in filmerna från youtube och nu såg jag att länkarna inte var klickbara heller.
    *suck* Ha överseende med mig, jag är snaart pensionär.

    SvaraRadera
  2. Trots att jag verkligen tycker att det inte är de "långsamma" som det är fel på utan att det faktiskt är det hela tiden hysteriska accellererande tempot som är den verkliga galenskapen så kan jag ibland undra varför den som inte p.g.a. arbete måste bo i tok-staden med all dess galenskap inte flyttar till ett lugnare ställe.
    Men det är klart man ska få leva var man vill. Om man kan.

    Ibland brukar jag fundera på om jag blir mest stressad av att den bakom mig vill gå fortare än jag eller om den framför vill gå långsammare.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig - jag låter inte heller folk springa och hämta varor när de väl ställt sig i kö. Visst, en sak eller så och om de frågar om det är ok, då säger jag självklart ja. Men blir det ett springande fram och tillbaka efter varor, då ställer jag mig framför.

    Förresten, peterlarsons kommentar innehåller en jäääättelång mening!

    SvaraRadera
  4. Peter: Jag har precis flyttat från landet in till staden och trivs med det.
    Jag blir stressad av att folk inte går alls när dom ska göra det, inte att dom går långsamt, för det har dom all rätt att göra.

    SvaraRadera
  5. Pensionärerna i matkön är väl inget?!!!
    De som är 65+ som orkar gå omkring och shoppa på NK och i Haga en hel dag och sedan kommer upp på spårvagnen med femtielva påsar och tittar med hat i blicken på en för att man sitter ner med sin son... När man har jobbat hela dagen och sonen varit i skolan och på fritids... När de fäller: "Förr hade man respekt för äldre...Förr reste sig de yngre för de äldre..."
    Ja, för förr shoppade kanske inte 65+ en hel dag!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Ibland kan jag tycka att det är skönt att köa. Stå och andas och bara vara. Men inte när jag är kissnödig!! Eller har bråttom!

    Du har en finfin award att hämta hos mig förresten!

    SvaraRadera
  7. Dom är i en liga för sej själv. Själv ska jag sitta på en bänk och kasta hårda karameller på folk när jag blir gammal.

    SvaraRadera
  8. Anonym:Just det har mina döttrar råkat ut för, aldrig jag.

    Märta: Jag orkar aldrig stå i kö, jag försöker undvika dem.

    Osloskånskan: Låter kul. Jag blir nog en sån som tjatar hål i huvudet på folk. Kommer att babbla med alla.

    Koftan: Det var ju precis det jag INTE var. Man får väl tänka tanken.

    SvaraRadera