fredag 29 januari 2010

Broddar eller inte broddar, det är frågan.

Tog mig till apoteket idag.
Det var en bedrift kan jag säga.
Jag stapplade fram, inte för att jag var dålig, nejdå.
Jag mår bättre nu. Fiser som en hund bara,
utan för att det var så fruktansvärt halt.



Jag stapplade sakta fram med näsan i backen för att ha koll
på vart jag satte ner fötterna.
Det var tröttsamt.
Jag stannade och tittade mig omkring, för det kändes ju lite löjligt
att gå omkring som en 90-åring.
Då såg att alla gick så försiktigt.
Det var en helt annan puls i staden.
Den här vintern kanske var behövlig för oss stressade människor.

Det var bara ett och annat barn som inte hade vett på att det var halt ute.
Dom skuttade fram med hoppsansteg, helt obekymrat.
Och inte fan ramlade dom. Varför?

Någon bloggade för ett tag sedan om vad som var pinsamt att handla.
Har glömt vem.
Jag kunde inte komma på något just då, men i dag kom jag på det.

Broddar!

På väg till apoteket tänkte jag......
Jag skiter i att det är töntigt. Jag köper mig ett par broddar.
Så här kan man ju inte gå omkring.
Herre Gud. Jag har ju ett sprucket revben.....
Det får bli så, ett par broddar. Bära eller brista.

När jag väl kom dit, kunde jag inte med att fråga efter dom ens en gång.
Så feg är jag.

12 kommentarer:

  1. Broddar på i november, broddar av i april, jajamen, detta skola vara mitt motto!

    SvaraRadera
  2. det var fegt!!!
    Vad ska vi nu skratta åt på jobbet??

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Vad rolig du är! Kunde du inte låssas att du skulle köpa dem åt någon gammal släkting?!

    SvaraRadera
  4. Men broddar är ju skitbra! Förvisso inhandlas dom bäst genom att dra apotekarn åt sidan och väsa fram sin önskning genom mungipan. Sen är det bara att be att få dom i diskret förpackning! :)

    SvaraRadera
  5. Ha ha, det är inga kondomer du skulla ha.
    jag köpte broddar och fick lårmuskelinflammation på köpet.
    Tråkigt du är dålig. ;-(

    SvaraRadera
  6. Och du frågar hur jag mår?
    Hur mår du?
    Jösses!
    Men jag mår finemang :)

    SvaraRadera
  7. Madlar och Märta, ni kanske har rätt. Broddar på, men knäpper det inte irriterande när man kommer in i affären. Man kan ju inte gå omkring som en annan Ginger Rogers på Ica.

    Agneta: Broddarna ska sitta under skorna inte på låret.

    Sus: =)

    SvaraRadera
  8. Du kunde väl sagt att broddarna var till din mormor!

    SvaraRadera
  9. Men faktiskt, det är rena rama hinderbanan där ute. Jag gick en promenad i slottsskogen.
    Föll på ändan två gånger.

    SvaraRadera
  10. Meeen, ta nya tag och "morska" upp dig lite! In på Apoteket igen du! Visst kan du köpa dig ett par!
    Om du ska in på affären så kan man säkert lätt knäppa av dom!!!!
    Så iväg nu! :)
    Mitt bäcken har "flyttat sig" blivit snett tack vare att jag gått och spänt mig och parerat med benen i halkan så nu är det en sjukgymnast som ska "vrida" bäckenet tillbaka:(
    Tänk på det du!
    Trevlig lördag!
    /Eva

    SvaraRadera
  11. Tvärt tillbaka till apoteket, näven i bordet och; Hit med ett par broddar, nog är det väl fan om inte grannkärringen ska kunna gå ut och gå utan att falla! (så gjorde jag...) Du har vinter+ hos mig nu :-) Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Hahahahaha vad roligt.
    Har du provat att köpa salva mot hemorojder. Det är också lite pinigt.

    SvaraRadera