lördag 30 januari 2010

Yihaaa! Jag är frisk!

Halkade in till saluhallen och handlade lite mat.
Det var -17 grader på fm, så det blev till att bylta på sig.
Bra om man halkar då finns det lite skydd =)
Tog en sväng om nordstan och köpte 40 års present.

Eftersom det varit lite si och så med maten nu när jag varit sjuk
så kan jag fortsätta med det i helgen oxå.
Alltså köpte jag semlor....mm...alldeles riktig.
Efter en magsjuka behöver kroppen en semla.
Jag menar, man kan ju inte gå ner för hastigt i vikt.

Vi forsätter frosseriet med lammkött och rotfruktsgratäng.
Ett glas rött.


Och sedan exploderar magen antagligen.

6 kommentarer:

  1. Haha, talande bild! Hoppas ni överlever.

    SvaraRadera
  2. jag har just tryckt i mig en god middag och måste vila en stund nu efteråt, så mycket åt jag....men semla...nej tack.

    SvaraRadera
  3. Är galet mätt efter middagen så jag känner inget sug efter semla (inte just nu alltså), men ett (ett??) glas rött, det skriver jag under på!

    Trevlig lördagkväll!

    SvaraRadera
  4. Vadå, halkade runt? Gick du inte förbi apoteket o köpte broddar iaf din fegis?

    SvaraRadera
  5. Hmmmm det där med semla låter ju gott.....än så länge har jag lyckats undvika det....men rödvin kan jag aldrig tacka nej till - om jag inte måste köra bil förstås!

    SvaraRadera