måndag 1 mars 2010

Ibland händer det =)

I morgon ska vi på utflykt.
Till snön.
Ja, ni läste rätt. TILL SNÖN.
*suck* Den har ju precis droppat bort från min trotoar.
Men vi ska stå ute i svinkalla snön och åka pulka/skidor.
Äta medhavd matsäck och frysa fingertopparna när vi med skakiga händer
försöker fippla upp termosen för att värma den stackars nerkylda kroppen
med den sista skvätt ljummet kaffe.
Det passar alla som slänger pengar på att åka till fjällen,
men jag tillhör inte dom.
Det vet alla på mitt jobb....att jag hatar snö och kyla alltså.
Och vad händer????
Jo, vår samordnare ringer upp mig och säger att jag INTE behöver åka med om jag inte vill.
Det finns en kille som kan åka med i mitt ställe =) =) =)
ÅÅÅH vad jag älskar henne.

Nu kan jag använda dagen till att få tag i min tandläkare eftersom jag
tappade en plomb, stor som en krater, i dag.
Det blir ju lite dyrare och men definitivt varmare.

9 kommentarer:

  1. Köp en triss! Plötsligt händer det, där med, har jag hört.... Fast det har inte hänt mig ännu.

    SvaraRadera
  2. Du slipper i alla fall att frysa hos tandläkaren :)

    SvaraRadera
  3. osså fick hon ju slut på din bloggtorka oxå

    SvaraRadera
  4. Jag har för mig att det var en viss tänkare som tyckte att vi skulle åka med när jag frågade......så inte ett ord till om att frysa i backen. GRRRRR......

    SvaraRadera
  5. Brr...bägge delar är ju lika illa...

    SvaraRadera
  6. Hade föredragit snön framför tandläkaren.. ;)

    SvaraRadera
  7. Stort o smått: Yes, det får bli en triss
    Gafflan: Precis. Det är varmt hos tandläkaren.
    Morsan: I love u
    Koftan: Men jag tänkte ju inte på mitt eget bästa när du frågade utan på barnens ;)
    Oslo och Märta: Jag betalar hellre än fryser.

    SvaraRadera
  8. Du måste vara tokig!
    Tandis istället för utflykt???

    Jag skakar av rädsla hos tandläkaren! Skakar heldre av kyla!!!

    SvaraRadera
  9. Ja, vad är värst...tandläkaren eller vinteraktivitet...vetitusan, går nog på ett ut tycker jag.

    SvaraRadera