onsdag 6 oktober 2010

Oss grannar emellan.


I somras blev jag utskälld av en granne.
Jävligt utskälld!
Jag hade lånat hans parkeringsplats i 10 min
och just då råkade han komma.
Jag bad om ursäkt men det hjälpte inte.
Jag sa att jag gjort fel och så förklarade jag varför.
Det hjälpte inte.
Han vrålskrek att jag skulle försvinna.
- JAG VILL INTE SE DIG!! FÖRSVINN!!

Tja, vad gör man.

Jag har sett honom ett par ggr efter det men jag har aldrig lyckats möta honom.
Han har tagit omvägar.
Men idag när han krånglade sig ut ur bilen och satte sig i rullstolen kom jag.
Jag skyndade mig för jag visste att han skulle ge järnet bort till hissen.
Han rullade iväg i världens nittio och jag efter.
Det är ju en del dörrar att passera och han har en "blipp" som öppnar dörrarna.
Jag hann ikapp honom.

Det var spännande att se hur han skulle reagera

Nja, inte riktigt men inte långt ifrån.
Käck och glad som jag är hejade jag glatt och började småprata
som jag brukar.
Jag hoppas att han inte tar omvägar nästa gång vi ses.
Alla kan ju ha en dålig dag.

8 kommentarer:

  1. Jobbigt med folk som inte vill acceptera en ursäkt. Vad mer kan man göra liksom?

    SvaraRadera
  2. Detta med handikapp-parkeringar är känsligt... Jag är själv handikappad och jag vet inte hur många gånger som fullt friska människor ställer sig på handikappen bara för att de anser sig ha rätt till det. Jag kan oxå bli helt vansinnig, speciellt om det betyder att jag måste parkera längre bort... Han kanske hade haft en sådan dag där någon hade parkerat på handikappen innan och du fick kanske helt enkelt ta den smällen... Hoppas ni blir sams igen!

    SvaraRadera
  3. Och du som verkligen var ärlig och sa att du hade gjort fel och bad om ursäkt!:(
    Mycket bra gjort av dig att ta kontakt igen!
    Fint att du tänkte "att alla kan ha en dålig dag" det är ödmjukt och det gillar jag!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så galet det kan bli! Tycker i alla fall att han kunde godtagit din ursäkt, hoppas att han inte tar fler omvägar igen :D

    SvaraRadera
  5. Tycker du har helt rätt inställning. Han kommer nog säkert att hälsa nästa gång. :-)

    SvaraRadera
  6. Förmodligen har han skämts över sitt beteende, annars skulle han väl inte försöka undvika dig?
    Jag tror att han blev lättad och glad över att du var så trevlig mot honom!

    SvaraRadera
  7. Det är inte lätt att vara männska alla gånger.

    SvaraRadera
  8. Sorry, men man ska ALDRIG låna en handikappruta oavsett hur kort tid det kan bli. Men att bli oxtokig är inte ok, bättre att påtala än att skrika. Skönt att du tog steget för att få missförståndet ur världen. Det är aldrig trevligt att gå omkring o blänga :)

    SvaraRadera